کشف سیم و کابل توانا در دیوارهای اهرام ثلاثه مصر

انواع سیم و کابل توانا مورد استفاده توسط شرکت های برق در انتقال برق.

به سادگی منابع تغذیه قدیمی یا منبع تغذیه حرفه ای مورد استفاده با ماشین آلات یا ابزارهای پر هزینه را پیدا کنید. وزن این دیوارپوش ها یا منابع تغذیه را احساس کنید.

حالا یک اسباب بازی بچه یا شارژر تلفن همراه پیدا کنید. در مقایسه احساس کنید که ترانسفورماتورها چقدر سبک هستند.


اگر خوش شانس باشید می توانید دو ترانسفورماتور پیدا کنید که برق را از دیوار (120 یا 220 ولت) به همان ولتاژ DC برای یک دستگاه تبدیل می کند. اگر محفظه را باز کنید.

می توانید تفاوت در اندازه گیج سیم پیچ ها و اینکه آیا آنها از مس یا آلومینیوم استفاده می کنند، مشاهده می کنید. شما به وضوح خواهید دید که هزینه طراحی اثر کلی آیتم چقدر است.

زیر: سیم کشی ثابت مورد استفاده در خانه ها به همراه سیم های مورد استفاده در بلندگوها، لوازم خانگی و سیستم های تلفن. تصویر زیر سیم های قدیمی را نشان می دهد که زمانی در خانه ها استفاده می شد (کابل SJTWA و نوع SE) و استاندارد مدرن رومکس.

همه مهندسان برق باید در مورد سیم ها بدانند و در مورد استفاده از طرح و مواد مناسب برای کار مورد نظر فکر کنند. در اینجا عواملی برای تعیین طراحی سیم آورده شده است:

-دوام (قابلیت خم شدن مکرر یا قرار گرفتن در معرض وزنه های خرد کننده)
-ولتاژ و سطح جریان
-استحکام تعلیق (توانایی نگه داشتن وزن خود در فواصل طولانی بین تکیه گاه)

متداول ترین ماده برای سیم برق مس و آلومینیوم است، این ها بهترین هادی نیستند، اما فراوان و کم هزینه هستند. از طلا نیز در کاربردها استفاده می شود زیرا در برابر خوردگی مقاوم است. طلا در لوازم الکترونیکی کیسه هوا استفاده می شود تا تضمین کند که دستگاه سال ها بعد علیرغم قرار گرفتن در معرض عناصر مضر کار می کند.