کاربرد عسل 500 گرمی در تولید قرص های سرما خوردگی

حدود 300 نوع عسل 500 گرمی مختلف شناخته شده است (مانند اقاقیا، مرکبات، شبدر، عسل، ماجرا، مانوکا، کوهی، سیدر، و عسل توالنگ) که بر اساس منابع و منشاء فصلی و جغرافیایی و همچنین فرآوری آنها متمایز می شوند.

برداشت، و شرایط نگهداری، عسل به دلیل فعالیت ضد باکتریایی، استفاده در چندین درمان پزشکی مانند دیابت و ارتقای سلامت انسان به عنوان یک غذای کاربردی، «عسل درجه پزشکی» نامیده می‌شود.

استفاده از عسل در درمان دیابت قندی توسط چندین مطالعه تایید شده است. برای نقش بالقوه عسل در مدیریت قند خون (قند خون انسان)، عسل به عنوان یک شیرین کننده می تواند به غذا اضافه شود، مانند ماست، که می تواند روزانه برای بیماری های مزمن مصرف شود.

عسل

عسل با انواع مختلفی از غذاها غنی شده است تا خواص غذایی و دارویی آنها را بهبود بخشد، مانند محصولات لبنی، انواع دیگر غذاها و شیرین بیان.
غذاهای فانکشنال غذاهایی هستند که برای اهداف درمانی خاص یا سلامت انسان به دلیل محتوای بالای ترکیبات فعال زیستی مانند آلکالوئیدها، کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها، اسیدهای فنولیک و ترکیبات، استیلبن ها و لیگنان ها، تانن ها، ترپن ها و ترپنوئیدها استفاده می شوند.

چندین ماده مغذی یا مواد فعال زیست فعال در انواع مختلف غذاها از طریق فرآیند غنی‌سازی استفاده شده است، مانند تولید غذاهای کاربردی با عسل و/یا ماست، جلبک‌های ریز یا جلبک کلرلا، خولان دریایی و گردو.

این غذاهای کاربردی پتانسیل ابتلا به هیپ را دارندویژگی های ارتقا دهنده lth. محصولات لبنی (مانند ماست، شیر و پنیر) به دلیل ویژگی های تقویت کننده سلامتی خود، به ویژه ماست، که می تواند فعالیت ضد میکروبی انسان را تقویت کند، سیستم ایمنی را تحریک کرده و قابلیت هضم پروتئین ها و چربی ها را بهبود بخشد، شناخته شده است.

بنابراین، بسیاری از مطالعات بر روی ماست غنی شده با عسل به دلیل فواید آن برای سلامت انسان، به عنوان مثال، افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی و درمان برخی از مشکلات سلامتی مانند کاندیدیاز ولوواژینال متمرکز شده اند.

برخی از مطالعات در مورد تغذیه زنبورهای عسل با استفاده از شربت عصاره گیاهی طبیعی مانند عصاره جلبک گزارش داده اند، اما تا آنجا که ما می دانیم، هیچ گزارشی در مورد ماست غنی شده با عسل از زنبورهای تغذیه شده با این گیاه وجود ندارد. عصاره های گیاهی طبیعی مورد مطالعه قرار گرفت.