پرتقال خونی پیوند چه میوه هایی است

پرتقال خونی پیوند چه میوه هایی است؟ گونه های مختلف پرتقال خونی کدامند؟ و علت قرمز بودن این نوع پرتقال چیست؟
حتما شما نیز این نوع خاص از پرتقال را دیده اید که پس از آنکه کاملا رسیده شد گوشتش سرخ رنگ می گردد،
در سالیان دور به اشتباه فکر می کردند که پرتقال خونی از پیوند انار و پرتقال بدست می آید. در صورتی که پرتقال در اثر یک جهش ژنتیکی بدست می آید.
پرتقال خونی نسبتا کوچکتر از پرتقال های معمولی می باشد. معمولا با هسته می باشد ولی نوع بی هسته ی پرتقال خونی، طرفدار بیشتری دارد.

علت قرمزی پرتقال خونی

پرتقال خونی نوعی مرکبات می باشد که قسمت گوشتی آن به رنگ خون است. دلیل قرمزی گوشت این پرتقال وجود رنگدانه هایی به نام آنتوسیانین می باشد. این رنگدانه در میوه هایی مثل گیلاس و آلبالو نیز وجود دارد.
میوه هایی که حاوی رنگدانه ی انتوسیانین هستند. خواص بی نظیری دارند و بعنوان یک آنتی اکسیدان قوی با بیماری های خطرناکی مثل سرطان مقابله می کند.

ارقام مختلف پرتقال خونی

پرتقال خونی از مرکباتی می باشد که با توجه به خواص متعددی که دارد از طرفداران زیادی برخوردار می باشد. خوشبختانه پرتقال خونی در کشورمان کشت می شود.
اگر بخواهیم در مورد گونه های مختلف این نوع صحبت کنیم حتما باید به این مبحث توجه داشته باشیم که بسته به پایه ی پیوندی نهال ضخامت پوست آن ها، تعداد هسته و رنگ گوشته ی متفاوتی خواهند داشت. دو نوع مورو و روبی و تاراکو معروف ترین ارقامپرتقال خونی هستند که در کشور تولید می گردند.
مصرف پرتقال خونی از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند. آب پرتقال خونی نیز تمام خواص پرتقال خونی را داراست.
پرتقال خونی فواید فراوانی برای جسم انسان دارد و مصرف مداوم این میوه بدن انسان را در مقابل بسیاری از بیماری ها واکسینه می کند.
منبع: مرکبات ایران