نسبت جمعیت بر اساس شیوع 31 درصدی مشاهده شده پوشیدن کفش

به کارکنان سایت کلینیک خود اجازه دادند تا در شناسایی شرکت کنندگان در مطالعه کمک کنند. مراقبان اجازه خود را برای شرکت در مطالعه با امضا کردن یا چاپ انگشت شست در فرم رضایت تأیید کردند.

کودکان بالای 12 سال رضایت خود را به صورت شفاهی در حضور مراقبین خود به عنوان شاهد ابراز کردند تا اطمینان حاصل شود که روند رضایت بدون هیچ گونه اجباری انجام می شود.

استفاده از رضایت شفاهی کودکان مورد تایید جیوه در تلویزیون قدیمی های اخلاق قرار گرفت.

نظرسنجی‌های مقطعی با کودکان خانواده‌های منطقه Wolaita، جنوب اتیوپی در مارس 2016 انجام شد.

محیط مطالعه این تحقیق در یک نشریه قبلی توضیح داده شده است [24].

خانواده های مبتلا به پودوکونیوز جامعه هدف مطالعه بودند. یک فرمول تخمین دمپایی روفرشی نمونه نظرسنجی منفرد برای تعیین حجم نمونه مورد نیاز استفاده شد، یعنی n=1.962p(1−p)(DEFF)d2 [25]، که در آن n = کل حجم نمونه مورد نیاز، p = نسبت جمعیت (پارامتر جمعیت) d = سطح دلخواه دقت مطلق (مقدار آلفا)، 1.96 = z-score، DEFF = اثر طراحی.

نسبت جمعیت بر اساس شیوع 31 درصدی مشاهده شده پوشیدن کفش در میان کودکان پیش دبستانی در خانواده های مبتلا به پودوکونیوز تعیین شد [11].

با استفاده از این نسبت، اثر طراحی (DEFF) 1 و Z-value 1.96، کل حجم نمونه تعیین شده برای مطالعه 330 خانوار بود.

استخدام به سه جامعه روستایی (داموت پولاسا، اوفا و بولوسو سوره) که از شانزده سایت کلینیک فعال سازمان بین المللی Mossy Foot (MFI) انتخاب شده بودند، محدود شد.

معیارهای انتخاب این جوامع الف) سال های خودکار اکلیلی MFI طولانی تر، و ب) تعداد بیماران ثبت شده بیشتر بود.

فهرستی از خانواده های آسیب دیده از دفتر مرکزی MFI چوب گردو MFI تا سال 2013/2014 در تمام کبل ها (پایین ترین واحد اداری) که در آنها کلینیک های کمک رسانی فعال بودند، کفش ها را برای کودکان کوچکتر خانواده های آسیب دیده توزیع کرد. کارکنان کلینیک کمکی با استفاده از آخرین لیست توزیع کفش که شامل اطلاعاتی در مورد سن و جنس کودکان، تعداد خواهر و برادرهای خانواده که کفش دریافت کرده‌اند، و کبل محل سکونت، خانواده‌های آسیب‌دیده (خانوار) ​​واجد شرایط مطالعه را شناسایی کردند. فهرست خانوارها در فهرست توزیع کفش به عنوان یک چارچوب نمونه‌گیری عمل کرد.

تعداد کل بیماران پودوکونیوز ثبت شده توسط MFI در منطقه در زمان مطالعه بیشتر از این است، زیرا کفش‌ها فقط برای خانواده‌هایی با کودکان در سن مدرسه توزیع می‌شد.

  • منابع:
    1. The extent of protective footwear use among school
  • تبلیغات: 
    1. آبزی پروری میگو چالش های متعدد برای پایداری اکولوژیکی
    2.  طلای کلوئیدی به صورت یک رسوب بنفش درخشان تشکیل می شود
    3. مصرف لیو در عفونت پوستی سراسر بدن تاثیر گذار است
    4. کفش چرم بوت به‌عنوان یک لباس کاملاً کاربردی