تحقیقات قبلی نشان داده است که چای با القای خلق و خوی مثبت، عملکرد را در کارهای خلاقیت همگرا، مانند تست همکاران از راه دور، بهبود می بخشد.
با این حال، هیچ شواهد تجربی در مورد تأثیر نوشیدن چای بر عملکرد در وظایف خلاقیت متفاوت وجود ندارد. پژوهش حاضر با استفاده از دو آزمایش، رابطه بین مصرف چای و خلاقیت واگرا را بررسی می کند.
در هر دو آزمایش، شرکت کنندگان به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و به طور ضمنی برای نوشیدن چای سیاه یا آب دستکاری شدند.
در آزمایش 1 (N = 50)، ما از یک کار بلوک سازی به عنوان معیاری برای خلاقیت واگرا در شناخت فضایی استفاده کردیم.
نتایج نشان داد شرکتکنندگانی که چای ماسالا ساشه ای مینوشیدند در تکلیف خلاقیت فضایی که در 10 دقیقه بلافاصله پس از مصرف چای تخصیص داده شده بود، بهتر از افرادی که آب مینوشیدند، عمل کردند.
در آزمایش 2 (N = 40)، ما وظیفه نامگذاری رستوران را به عنوان معیاری از خلاقیت واگرا در شناخت معنایی پذیرفتیم.
نتایج نشان داد شرکتکنندگانی که چای ایرانی لاهیجان مینوشیدند در تکلیف خلاقیت معنایی در مقایسه با افرادی که آب مینوشیدند نمرات بالاتری دریافت کردند.
تحقیقات فعلی نشان می دهد که نوشیدن چای می تواند عملکرد خلاقانه را با تفکر واگرا بهبود بخشد.
این کار به درک عملکرد چای میوه ای بر خلاقیت کمک می کند و راه جدیدی برای بررسی رابطه بین مصرف غذا و نوشیدنی و بهبود شناخت انسان ارائه می دهد.
چای دومین نوشیدنی پرمصرف روزانه در جهان است (هاجسون و کرافت، 2010). از آنجایی که چای برای زندگی انسان مهم است، تعداد زیادی از تحقیقات عملکرد چای را بررسی کرده اند.
مشخص شده است که چای اثرات مفیدی بر سلامت جسمانی هر دو دارد.
- منابع:
- تبلیغات: