مصارف گوناگون انواع پرتقال مرغوب

آیا می دانید چه قسمت هایی از پرتقال دارای کاربرد غذایی میباشد؟ به نظر شما پوست پرتقال را چگونه استفاده می کنند؟ آیا میدانید مربای پوست پرتقال چگونه تهیه میشود؟ مصارف گوناگون انواع پرتقال چگونه چیست؟
پرتقال از میوه هایی است که تمام قسمتهای مختلف آن قابل استفاده و کاربرد می باشد از شکوفه های پرتقال که بسیار خوشبو می باشد مربای خوشمزه و پرخاصیت تهیه می کنند. از پوست پرتقال نیز استفاده های گوناگونی می شود. پوست پرتقال را خلال می کنند و در انواع غذاها و خورشت های ایرانی اضافه می کنند. با پوست پرتقال مربای خوشمزه ای درست می کنند.

طرز تهیه مربای پوست پرتقال

برای تهیه ی مربای پوست پرتقال در ابتدا سفیدی ها را از پوست پرتقال جدا کنید و پوست پرتقال را خلال کنید. پوست های خلالی را بمدت پانزده دقیقه بجوشانید و درون صافی بریزید. این عمل را سه بار تکرار کنید تا هم تلخی پوست نارنج گرفته شود و هم اینکه پوست پرتقال پخته شود.
بعد از گرفتن تلخی باید آب را با نیم کیلو شکر، روی گاز قرار دهید تا شربت مربا قوام آید و بعد از قوام آمدن، پوست پرتقال را درون شربت قوام آمده بریزید تا مربا به غلظت دلخواه برسد. در آخر به مربا مقداری آبلیمو اضافه کنید.
مربای پوست پرتقال میان وعده ی مناسبی برای کودکان و صبحانه ی خوشمزه ایی برای همه ی سنین می باشد. این مربا خواص فراوانی دارد.
منبع: مرکبات ایران