قیمت پرتقال زینتی کامکوات

پرتقال زینتی از انواع پرتقال پرطرفدار می باشد. در فصل برداشت کامکوات، این محصول در بازار های شمال با قیمتی مناسب در معرض فروش قرار می گیرد. مازندران محیط مناسبی برای کشت پرتقال زینتی باکیفیت می باشد.

درخت کامکوات درختچه ی کوچکی می باشد که از کشور چین وارد کشورمان شده است. کامکوات از گیاهان آپارتمانی می باشد که میوه ی این درخت به اندازه ی خرما و بیضی شکل می باشد.

درختچه ی کامکوات در فصل پاییز برداشت می شود و به صورت های مختلفی استفاده می شود. کامکوات به آب زیادی نیاز دارد و خاکش باید همیشه مرطوب باشد. خاک گلدان کامکوات باید زهکشی شود تا آب براحتی از خاک عبور کند و یکجا نماند.

درخت کامکوات روزانه به حدود ۶ ساعت آفتاب نیاز دارد. این نوع مرکبات گرما دوست می باشد و آفتاب سبب درشتی و تردی میوه می شود.

روش های استفاده کامکوات

کامکوات را میتوان به صورت تازه خوری استفاده کرد این میوه ی کوچک به صورت درسته با پوست میل کرد یا اینکه مثل آن را پوست کند و خورد. کامکوات را میتوان برای تزیین غذاهای استفاده نموده و یا آن را برش داده و به سالاد اضافه کرد.

کامکوات دارای ویتامین ث فراوانی می باشد و همچنین دارای کالری خیلی کمی مانند مرکبات دیگر است و می شود کامکوات را به صورت پودر در آورد و در انواع غذاها و سس ها استفاده نمود.

یکی از روش های دیگر استفاده از کامکوات، تهیه ی مارمالاد و مربای کامکوات می باشد که بسیار خوشمزه و خوش عطر می باشد.
در مارندران با میوه کامکوات نوعی ترشی خوشمزه هم تهیه می کنند. قیمت پرتقال زینتی کامکوات مناسب و به صرفه می باشد. چون این درختچه هم بعنوان تزیین و هم بعنوان مصرف میوه کاربرد دارد.