عوارض مخفی خوردن پرتقال

عوارض مخفی خوردن پرتقال
چه آن‌ها را پوست کنده‌اید، آن‌ها را برش بزنید، یا آنها را مکعبی کنید و روی سالاد بریزید، پرتقال راهی سالم و خوشمزه برای پر کردن طعم مرکباتی روشن به رژیم غذایی شماست. اما این چیزی بیش از کام شماست که از این افزودنی های خوشمزه به برنامه غذایی شما سود می برد.

 

نه تنها یک پرتقال متوسط حاوی یک روز کامل ویتامین C است، بلکه این میوه‌های خوشمزه می‌توانند همه چیز را از مزایای تمرینات ورزشی و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن در شما انجام دهند.

برای کشف عوارض جانبی مخفی خوردن پرتقال که هرگز در مورد آن نمی دانستید، ادامه مطلب را بخوانید. به گفته متخصصان تغذیه، اگر می‌خواهید سلامت خود را اصلاح کنید، عادات غذایی برای کاهش چربی شکم با افزایش سن را بررسی کنید.

خواص پرتقال برای سلامتی بدن چیست؟

1 پرتقال ممکن است کلسترول شما را بهبود بخشد.
اگر با کلسترول بالا دست و پنجه نرم کرده اید – یا می خواهید سطح کلسترول خود را در محدوده سالم نگه دارید – قرار دادن مقداری پرتقال شیرین در منوی خود ممکن است ساده ترین راه برای رسیدن به این هدف باشد.

یک مطالعه منتشر شده در تحقیقات تغذیه نشان داد که مصرف کنسانتره  فیبر مرکبات، سطح کلسترول کل سرم افراد مورد مطالعه را تنها پس از چهار هفته به میزان 10.6 درصد کاهش داد. مطالعه دیگری منتشر شده در تحقیقات تغذیه نشان داد که مصرف آب پرتقال باعث کاهش LDL یا کلسترول “بد” در یک دوره 60 روزه می شود.
2 پرتقال ممکن است درد شما را پس از تمرین کاهش دهد.

آیا می خواهید به طور موثرتری پس از تمرینات خود ریکاوری کنید؟ سعی کنید مقداری پرتقال خشک و میوه خشک عمده به برنامه معمول خود اضافه کنید. پرتقال منبع بسیار خوبی از ویتامین C است که ممکن است بتواند برخی از عوارض کمتر خوشایند تمرینات را از بین ببرد. بر اساس یک کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده منتشر شده در مجله بین‌المللی تغذیه ورزشی و متابولیسم ورزش، در میان گروهی از مردان بالغ سالم که ویتامین C یا دارونما دریافت کردند و سپس تمرینات تکراری انجام دادند، کسانی که ویتامین C دریافت کردند درد عضلانی کمتری را گزارش کردند. 24 ساعت اول ورزش
3 پرتقال ممکن است خطر ابتلا به سرطان مری را کاهش دهد.
پرتقال و عناب تازه منبع عالی اسید سیتریک است که ممکن است اثر پیشگیرانه ای در برابر انواع خاصی از سرطان داشته باشد. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ در مجله سلولی منتشر شد، نشان داده شد که غلظت‌های بالاتر اسید سیتریک در کاهش تکثیر سلول‌های سرطانی مری و مرگ سلولی مؤثر است.

4 پرتقال ممکن است به تنظیم هضم شما کمک کند.

اگر می خواهید هضم خود را مانند ساعت حرکت دهید، خوردن پرتقال می تواند کمک کننده باشد. یک پرتقال با اندازه متوسط ​​حاوی 2.8 گرم فیبر است که می تواند به حرکت منظم دستگاه گوارش شما کمک کند. در واقع، یک مطالعه در سال 2019 که در مداخله دارویی امروز منتشر شد، نشان داد که در میان یک گروه 30 نفره از افراد مورد مطالعه مبتلا به یبوست، خوردن پرتقال باعث تسکین مؤثر علائم شد.

5 پرتقال ممکن است خطر حمله قلبی را کاهش دهد.
چه سابقه خانوادگی مشکلات قلبی عروقی داشته باشید و چه به سادگی می خواهید از مشکلات سلامت قلب جلوگیری کنید، افزودن مقداری پرتقال به منوی خود انتخاب هوشمندانه ای برای قلب شما است.
بر اساس بررسی سال 2017 از تحقیقات منتشر شده در Nutrients، محققان در مطالعه گروهی متشکل از 13421 شرکت‌کننده  به‌مدت 11 سال، دریافتند که مصرف بیشتر ویتامین C با سطوح پایین‌تر بیماری‌های قلبی عروقی و قلبی عروقی مرتبط است. مرگ ناشی از بیماری

برای راه‌های بیشتر برای تقویت سلامت قلب، بهترین غذاهایی را که می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کنند، بررسی کنید به همین علت درآمد میوه خشک زیاد است.

کالری یک عدد پرتقال چقدر است؟ چه مقدار میتوان مصرف کرد؟ - مینت فیت

6 پرتقال ممکن است خطر ابتلا به مشکلات کبدی را افزایش دهد.

اگر عوامل خطر دیگری برای بیماری کبد چرب غیر الکلی دارید، ممکن است بخواهید مصرف پرتقال تامسون خود را محدود کنید. مطالعات مصرف بالای فروکتوز را با ایجاد NAFLD مرتبط دانسته‌اند و مطالعه‌ای که در تغذیه منتشر شده است به طور خاص مصرف پرتقال خام را با افزایش خطر ابتلا به NAFLD در میان گروهی متشکل از 27214 بزرگسال مورد مطالعه مرتبط می‌داند. در واقع، افرادی که هفت یا بیشتر پرتقال در هفته می‌خوردند، 17 درصد بیشتر از اعضای جمعیت مرجع مطالعه، در معرض خطر ابتلا به NAFLD بودند.