صادرات پرتقال به کشور عراق

پرتقال ایرانی از نظر طعم و مزه و همینطور، شکل ظاهری در رده ی ممتاز قرار دارد. تواید پرتقال در ایران زیاد تر از تقاضا می باشد و سالانه مقدار زیادی از پرتقال ایرانی به کشور هایی چون عراق صادر می شود.
کشور عراق همواره یکی از کشور های هدف در زمینه ی صادرات انواع محصولات کشاورزی مانند مرکبات می باشد. نزدیکی به ایران یکی از دلایل صادرات مرکبات و خصوصا پرتقال به کشور های همسایه مانند عراق می باشد.
پرتقال ایرانی در این کشور بسیار پرطرفدار می باشد. صادرات می تواند رونق زیادی به باغداری استان های شمالی و جنوبی کشورمان بدهد. خواص و ویژگی های ممتاز پرتقال سبب روی آوردن بیشتر افراد به این میوه ی زمستانه ی پرخاصیت می باشد.

خاصیت بی نظیر پرتقال

پرتقال در بین مرکبات دیگر مصرف زیادتری در بین افراد دارد. کمتر کسی است که از پرتقال خوشش نیاید. پرتقال علاوه بر مزه ی شیرین و طعم خوبی که دارد از خواص بی نظیری در پیشگیری و درمان بسیاری از امراض موثر است.
همه ی پزشکان به مصرف پرتقال و آب پرتقال برای بهبود سریعتر سرماخوردگی تاکید دارند. ترکیب ویتامین c در پرتقال می‌تواند به بهبود سریعتر سرماخوردگی و آنفلولانزا در بیماران سبب شود.
از ترکیبات پرتقال، وجود زیاد فیبر در این محصول است که سبب می‌شود دیابت کنترل شود و همچنین سبب رفع یبوست در بیماران است.
مصرف پرتقال می تواند مشکلات گوارشی را درمان کند و به عنوان یک ادرارآور قوی در بیمارانی که از سنگ کلیه رنج می‌برند کارساز است.
خاصیت مدر بودن پرتقال سبب می،شود که سموم براحتی از بدن خارج شوند و اعضای بدن بخوبی کار کند.
منبع: مرکبات ایران