رب انار ناژه برای بهبود قوای ذهنی و پیشگیری از آلزایمر موثر است

فواید رب انار ناژه بهبود قوای ذهنی و پیشگیری از آلزایمر که در سالمندان به دلیل تجمع پروتئین آمیلوئید در مغز رخ می دهد و برخی مطالعات نشان می دهد که  رب انار به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در آب آن و غلظت بالای آن باعث کاهش تجمع این پروتئین می شود. ، پیشرفت آلزایمر و زوال عقل به تاخیر می افتد و حافظه حفظ می شود.

رب انار یک داروی ضد افسردگی و ضد افسردگی است که به دلیل ترکیبات گیاهی قوی موجود در آن است که تاثیر مثبت آن بر روی هورمون استروژن و گیرنده های سروتونین در مغز می گذارد و در نتیجه احساس ناامیدی و افسردگی را در انسان کاهش می دهد.

حفظ سلامت دستگاه گوارش، زیرا آب رب انار به بهبود هضم و کاهش عفونت های روده ای کمک می کند، بنابراین می تواند برای مبتلایان به بیماری کرون و کولیت اولسراتیو مفید باشد.

رب

رب انار یک ضدالتهاب قوی است، زیرا رب انار رنگ قرمز خود را از ترکیبات آنتی اکسیدانی پلی فنول به دست می آورند که می تواند به خلاص شدن از شر رادیکال های آزاد کمک کند که منجر به جلوگیری از آسیب سلولی و تسکین التهاب مزمن می شود که شامل بیماری های قلبی و سرطان می شود. و دیابت

روغن هسته انار حاوی اسید پونیسیک است که موها را قوی، ضخیم و سالم می کند، نوشیدن آب رب انار به تقویت فولیکول های مو کمک می کند و همچنین گردش خون در پوست سر را بهبود می بخشد.

کاهش درد آرتریت: آنتی اکسیدان ها و فلاونول های موجود در آب رب انار به پیشگیری از آرتروز، آسیب غضروف، پوکی استخوان و آرتریت روماتوئید کمک می کند.

رب انار باعث کاهش بیماری های قلبی و کاهش کلسترول می شود، زیرا حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که از تجمع پلاکت ها جلوگیری می کند و فشار خون بالا را کاهش می دهد.

با پیری مبارزه می کند، زیرا حاوی ترکیبات “پونیکالژین” است که به دلیل توانایی آنها در محافظت از بدن در برابر آسیب سلولی و آلاینده های پیری شناخته شده است.

ارتقای سلامت دهان و دندان با از بین بردن باکتری های موجود در لثه و در نتیجه به کاهش خطر ابتلا به التهاب لثه کمک می کند.

رب انار در آب کردن چربی های بدن فواید زیادی دارد، زیرا آن را نمی سوزاند، اما بدن را به چربی سوزی تحریک می کند و خوردن روزانه رب انار در یک رژیم غذایی حاوی نسبت خوبی از پروتئین به چربی سوزی کمک زیادی می کند.

رب انار در دوران بارداری و بعد از زایمان مفید است.