درکفش کلارک انگلستان کبوتری تخمگذاری کرد

کلارکز یک شرکت کفش بسیار موفق است که در سال 1825 در انگلستان تأسیس شد و کم کم به یکی از تأثیرگذارترین برندها در بریتانیا و حتی بسیاری از مستعمرات آن تبدیل شد در واقع وقتی بزرگ می‌شدم هر روز کفش‌های چرمی کلارکز را به مدرسه می‌پوشیدم.

سخت است که در مورد کفش کلارک انگلستان بدون فکر کردن به چوکای محبوب آنها، کفش کلارک صحرا، فکر کنید. قطعاً محبوب‌ترین کفش کلارک چوکای روی زمین و احتمالاً یکی از نمادین‌ترین چکمه‌های تمام دوران، توسعه این کفش توسط ناتان کلارک، نوه بزرگ بنیانگذار کلارک انجام شد.

او در آن زمان در برمه در جنگ جهانی دوم مستقر بود و متوجه شد که بسیاری از سربازان آنجا کفش کلارک با کف کرپ با رویه جیر می پوشند، طرحی که در اصل برای پوشیدن سربازانی که در کمپین بیابان غربی آفریقا می جنگند ساخته شده بود.

در حال حاضر چند نوع کفش کلارک صحرا وجود دارد: یک نسخه جوش داده شده وجود دارد، همچنین چرم و جیر و بوم در رنگ های مختلف وجود دارد، اما وقتی به فروشگاه آنها در خیابان مدیسون رفتم محبوب ترین رنگ را دریافت کردم.

این کفش کلارک در ویتنام ساخته شده‌اند و واقعاً واژه‌های چکمه چوکا را تعریف می‌کنند: به ندرت می‌توان از آن‌ها بند صحبت کرد و ارتفاع آن حدود مچ پا با ارتفاع 10.5 سانتی‌متر است  تقریباً به همان اندازه که می‌توانید در حالی که هنوز آن را چکمه می‌نامید، پایین بیاورید.

این طرح «بند باز» نام دارد و دوستانم به من می‌گویند که وقتی آن‌ها را می‌پوشم شبیه یک باستان‌شناس یا نجار به نظر می‌رسم، اما دوباره، پس از پوشیدن توسط سربازان در آفریقا، واقعاً محبوب شدند.

این به این دلیل است که نه تنها بسیار سبک و نازک هستند، بلکه کفی که از نوعی لاتکس به نام کرپ ساخته شده است، فقط فریاد می زند. البته کرپ مزایای زیادی دارد: سبک است، نرم است، قرار است کاملاً سازگار با محیط زیست باشد، اما برادر، رسمی به نظر نمی رسد.

در واقع، شما نمی توانید این کفش کلارک را با همان استانداردهای یا هر برندی که بیش از 300 دلار قیمت دارد، قضاوت کنید.

کاملاً ناعادلانه خواهد بود. افرادی که عادت دارند بیشتر برای کفش کلارک خود خرج کنند، نگاهی به چکمه‌های صحرا می‌اندازند و به این نکته اشاره می‌کنند که بی‌شکل است، منحنی ندارد، سکسی نیستند، فرم زیادی ندارند، همه اینها درست است.