تشخیص پرتقال مرغوب چگونه است؟

بسیاری از افراد می خواهند بدانند پرتقال مرغوب را چگونه تشخیص دهند. دانستن چند نکته ی مهم می تواند به خریداران در تشخیص پرتقال مرغوب کمک کند. با توجه کردن به ظاهر و وزن انواع پرتقال ها می توانید پرتقال مرغوب را از پرتقال نامرغوب تمیز دهید.
خاستگاه و موطن اصلی پرتقال آسیای جنوب شرقی یعنی کشور های چین و هندوستان می باشد. پرتقال یک میوه ی پیوندی می باشد که گونه های مختلفی دارد.
در ایران چندین نوع پرتقال کشت می شود. خاک حاصلخیز و شرایط اب و هوایی مساعد زمینه ی تولید انواع مرکبات من جمله پرتقال را فراهم کرده است.
خیلی از افراد در در هنگام خرید پرتقال که پرتقال مرغوب و نامرغوب چه تفاوتی باهم دارند باید بدانید که پرتقال هر چه دوست ناز و پسر باشد به آن معنی است که آن پرتقال شیرین تر و آبدار تر است پرتقالهای پوست نوزاک دارای پوستی صاف می باشند پرتقال هایی که دارای برآمدگی های زیادی در سطح پوست و چین هایی در دم پرتقال دیده می‌شود این نوع پرتقال ها پوست کلفتی دارند و کم آب می باشند.
نکته دیگری که باید در خرید پرتقال دقت داشته باشیم وزن پرتقال است پرتقال هایی که نسبت به ظاهرشان سنگین‌تر هستند از کیفیت بهتری برخوردار می باشند.

انواع پرتقال ایرانی

پرتقال ایرانی ارقام مختلفی دارد. و با توجه به آب و هوای هر منطقه، نوع مخصوص آن کشت می شود. انواع پرتقال مانند پرتقال والنسیا، تامسون، هاملین، واشنگتن و ارقام محلی پرتقال در نقاط مختلف ایران کشت می شود.
پرتقال ایرانی در شمال کشور در استانهای گیلان، مازندران و گلستان به بار می آید. در جنوب کشور در استانهای هرمزگان، کرمان، خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد انواع پرتقال و مرکبات دیگر کشت و برداشت می شود.
کشورایران از نظر تولید پرتقال در رده ی هفتم جهان قرار دارد و کشورهایی مانند آمریکا در صدر جدول هستند.
پرتقال ایرانی از کیفیت و طعم مطلوبی برخوردار است. مقدار زیادی از پرتقال ایرانی به کشور های روسیه و عراق و کشورهای دیگر همسایه صادر می شود.
منبع: مرکبات ایران