برنج کامفیروی بیماریهای قلبی را التیام می بخشد

طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله Pharmaceutical Biology، سبوس برنج چمپا دارای ترکیبات زیست فعالی است که به جلوگیری از پیری کمک می کند. آنها همچنین در محصولات مختلف مراقبت از پوست استفاده می شوند.

همچنین نشان داده شده است که احتمالاً دارای پتانسیل آنتی اکسیدانی و آبرسانی پوست است.

متخصصان پزشکی می گویند که پودر برنج را می توان به صورت موضعی برای درمان بیماری های پوستی استفاده کرد. در شبه قاره هند، آب آن به آسانی توسط پزشکان آیورودا به عنوان یک پماد موثر برای خنک کردن سطوح ملتهب پوست تجویز می شود.

ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد
در یک مطالعه مدل موش توسط Michiaki Okuda و همکاران، شواهدی وجود داشت که نشان می‌دهد برنج کامفیروز، زمانی که تحت فشار بالا پخته می‌شود، مهمترین مواد مغذی خود را حفظ می‌کند.

این برنج کامفیروزی با فشار بالا ممکن است آمیلوئید بتا را در مغز کاهش دهد، پروتئین اصلی مسئول بیماری آلزایمر. همچنین پتانسیل بهبود اختلال عملکرد شناختی را نشان داد. با این حال، مطالعات بیشتری برای تأیید این نکته در انتظار است.

ممکن است خواص ادرارآور و گوارشی داشته باشد
برنج به عنوان یک ادرارآور به دفع سموم بدن مانند اسید اوریک کمک می کند. همچنین یک منبع غنی از فیبر است که منظم بودن حرکات روده را افزایش می دهد و احتمال بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنج کامفیروزی چیست می توانید با ما همراه باشید.

ممکن است متابولیسم را بهبود بخشد.
بر اساس گزارشی که در مجله Functional Foods منتشر شده است، برنج سیاه می تواند به کاهش چاقی و بهبود متابولیسم در بین موش هایی که به مدت 12 هفته از آن تغذیه شده اند، کمک کند.

  • منابع:
    1. Rice Health Benefits & Nutrition Facts
  • تبلیغات: 
    1. ساخت گلدان سفالی بدون استفاده از دست
    2. کرمی که موجب تغییر چهره شما می گردد
    3. فردی که با بادکردن دستکش بالن ساخت!
    4. با محصولات زیر با فقر خداحافظی کنید!