انواع میوه پرتقال

انواع میوه پرتقال: با انواع مختلف پرتقال آشنا شوید
آیا نمی توانید روز را بدون یک لیوان آب پرتقال شروع کنید؟ شما مطمئنا تنها نیستید پرتقال در اشکال مختلف آن – آب، پالپ و پوست – میوه‌هایی در سرتاسر جهان مورد توجه قرار می‌گیرند. به طور کلی، آب پرتقال در آمریکای شمالی می شناسیم از پرتقال ناف تهیه می شود. با این حال، انواع مختلفی از پرتقال وجود دارد. فقط چند نوع پرتقال وجود دارد؟ بیایید دریابیم.

چند نوع پرتقال وجود دارد؟
پرتقال شیرین  در طبیعت یافت نمی شود. این یک ترکیب ترکیبی است، اگرچه حدس های زیادی در مورد دو نوع آن وجود دارد. به نظر می رسد که بیشتر منابع به الحاق بین پوملو (Citrus maxima) و ماندارین (Citrus reticulata) رضایت دارند.
سردرگمی منشا کشت را نیز احاطه کرده است، اما فرض بر این است که ابتدا در چین، شمال شرقی هند و احتمالاً جنوب شرقی آسیا رشد کرده است. تاجران ایتالیایی میوه را در حدود سال 1450 به دریای مدیترانه بردند، یا تاجران پرتغالی در حدود سال 1500. تا آن زمان، پرتقال عمدتاً برای اهداف دارویی استفاده می شد، اما اشراف ثروتمند به زودی میوه معطر و آبدار را برای خود به دست آوردند.

۴ شگفتی‌ مصرف روزانه یک پرتقال برای سالمندان - همشهری آنلاین

قیمت نارنگی سبز

 

انواع پرتقال دو دسته اصلی پرتقال وجود دارد:

پرتقال شیرین (C. sinensis) و پرتقال تلخ (C. aurantium).

انواع پرتقال شیرین پرتقال شیرین به چهار دسته تقسیم می شود که هر کدام دارای ویژگی های متمایزی هستند:

پرتقال معمولی –

انواع زیادی از پرتقال معمولی و کنسانتره میوه وجود دارد و به طور گسترده ای رشد می کند. رایج ترین گونه های پرتقال معمولی والنسیا، هارت تاردیف والنسیا و هاملین هستند، اما ده ها نوع دیگر نیز وجود دارد. پرتقال خونی یا رنگدانه دار –

پرتقال خونی از دو نوع تشکیل شده است: پرتقال خونی روشن و پرتقال خونی عمیق. پرتقال خونی یک جهش طبیعی C. sinensis است. مقادیر زیاد آنتوسیانین به کل میوه رنگ قرمز تیره آن را می دهد. در دسته پرتقال خونی، انواع میوه پرتقال عبارتند از: مالتیز، مورو، سانگوینلی، ناف اسکارلت و تاروکو.

پرتقال ناف –

پرتقال ناف دارای واردات تجاری بسیار خوبی است و ما آن را به عنوان رایج ترین پرتقال فروخته شده در بقالی ها به خوبی می شناسیم. از ناف ها، رایج ترین انواع آن عبارتند از: Cara cara، Bahia، Dream Navel، Late Navel و Washington یا California Navel. پرتقال بدون اسید –

خواص میوه های پاییزی/ پرتقال

پرتقال های بدون اسید

اسید بسیار کمی دارند، بنابراین طعم کمی دارند. پرتقال های بدون اسید میوه خشک عمده فصل هستند و به آنها پرتقال شیرین نیز می گویند. آنها حاوی اسید بسیار کمی هستند که از فساد محافظت می کند، بنابراین آنها را برای آبمیوه گیری نامناسب می کند. آنها معمولاً در مقادیر زیاد کشت نمی شوند. همچنین در میان گونه های شیرین پرتقال معمولی، یک گونه مرکبات اصلی، ماندارین است.