انار سیاب کوهدشت موجب درگیری دو خانواده شد

انار با نام گیاه‌شناسی میوه‌ای است که عمدتاً مصرف می‌شود و از درخت برگ‌ریز جنس خانواده به دست می‌آید. این میوه نام خود را از کلمات لاتین  (سیب با دانه) به ارث برده است که به بخش مصرفی درخت انار اشاره دارد.

 یکی از میوه های که بسیار خوشمزه و با خاصیت است  انار سیاب کوهدشت می باشد که مصرف زیادی هم دارد. از نظر تاریخی، قدمت درخت انار به اوایل عصر مفرغ با یافته های فسیلی (دانه ها، برگ ها و شاخه ها) عمدتاً در آسیای مرکزی، منطقه مدیترانه و خاورمیانه کشف شده است.

در حال حاضر در آمریکای شمالی و جنوبی، خاورمیانه و منطقه قفقاز، آسیای جنوبی و مرکزی، شمال و مناطق گرمسیری آفریقا و همچنین در منطقه مدیترانه از جمله سیسیل کاشته می شود.

شایان ذکر است، انار در تعدادی از فرهنگ‌ها و مذاهب باستانی نمادی از زندگی است که نمادی از شکوفایی و باروری است. به عنوان مثال، مصریان انار را نماد زندگی پس از مرگ می دانستند، در حالی که در عهد عتیق کتاب مقدس، آن را نماد خوش شانسی، فراوانی و باروری می دانستند.

با این حال، انار برای استفاده پزشکی آن نیز شناخته شده است. در واقع، همانطور که در ادبیات توضیح داده شده است، انار و مشتقات آن (میوه، آب میوه، پریکارپ، دانه ها و برگ ها) دارای تعدادی خواص درمانی و دارویی هستنداز جمله اثرات پری بیوتیکی.

این خواص به دلیل وجود مواد شیمیایی گیاهی متعدد است. از میان ترکیبات گیاهی شناخته شده، الاژیتانین ها، گالوتانین ها، آنتوسیانین ها، آنتوسیانیدین ها، فلاونوئیدها، فلاونون ها، فلاونول ها، اسیدهای آلی، اسیدهای چرب و لیپیدها، اسیدهای فنولیک، آلکالوئیدها و لیگنان ها از انار جدا شده اند.

در چند سال گذشته، توجه جامعه علمی به اثرات مفید انار و مواد شیمیایی گیاهی آن بر سلامت انسان به طور تصاعدی افزایش یافته است، همانطور که مطالعات علمی منتشر شده نشان داده است.

بنابراین، در مقاله مروری حاضر، خواص مفید انار و اثرات بالقوه آن در برابر چندین شرایط پاتولوژیک که می تواند بر انسان تأثیر بگذارد، خلاصه می شود.

همانطور که به طور گسترده در ادبیات گزارش شده است، انار منبع مهمی از ترکیبات مفید است که نقش کلیدی در حفظ هموستاز و وضعیت سلامت خوب ایفا می کند.