استفاده از روغن گیاهی خوراکی شگرد مرد شیاد در جایگاه سوخت

روغن MCT: روغن تری گلیسیرید زنجیره متوسط (MCT) یک روغن گیاهی خوراکی پخت و پز است که کم کالری است و منبع عالی انرژی برای بدن است. در نتیجه، برخی از ورزشکاران از روغن MCT برای افزایش عملکرد ورزشی استفاده می کنند.

با این حال، اگر فردی صرفاً مصرف روغن گیاهی MCT را با قاشق غذاخوری انتخاب کند، باید با دوزهای کم شروع کند. خوردن زیاد در یک زمان با حالت تهوع همراه است.

همچنین روغن را بالاتر از 150 تا 160 درجه حرارت ندهید تا طعم آن تحت تاثیر قرار نگیرد. بسیاری از مردم از روغن MCT به عنوان سس سالاد لذت می برند (و بدون شک، خوشحال هستند که دمای روغن را در اجاق گاز پیگیری نمی کنند).

روغن

 

روغن بادام زمینی: روغن بادام زمینی یک روغن معطر و سرشار از رسوراترول است، ترکیبی که به مبارزه با بیماری قلبی کمک می کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. این روغن از نظر چربی های تک غیر اشباع و چند غیر اشباع متعادل است.

دارای نقطه دود متوسط به بالا است که آن را برای سرخ کردن، پختن یا پختن ظروف در فر ایده آل می کند.

روغن کنجد: با نسبت متعادل‌تر چربی‌های تک غیراشباع و چند غیراشباع، روغن کنجد زمانی بهترین استفاده را دارد که خیلی کم یا اصلاً حرارت داده نشود. همچنین می توانید از آن در سالادها و غذاهای بدون پخت برای حفظ مواد مغذی استفاده کنید.

غذای آماده: شما می توانید انواع دیگری از روغن های لذیذ را نیز دریافت کنید، مانند روغن ماکادمیا! از خلاقیت نترسید.

همانطور که می بینید، هنگام تلاش برای انتخاب یک روغن سالم، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که از انواع روغن هایی استفاده کنید که چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع بیشتری دارند و چربی های اشباع کمتری دارند.

هرچه تنوع بیشتری در رژیم غذایی خود با انواع چربی های مصرفی داشته باشید، مواد مغذی بیشتری دریافت می کنید.