استفاده از بادام زمینی مزمز برای خورشت فسنجان در شهر رشت

مقاله درباره بادام زمینی حساسیت به بادام زمینی شایع ترین آلرژی غذایی در کودکان زیر 18 سال و سومین آلرژی غذایی شایع در بزرگسالان است.

آلرژی به بادام زمینی مزمز  معمولا مادام العمر است: تنها حدود 20 درصد از کودکان مبتلا به آلرژی به بادام زمینی در طول زمان از آن بیشتر می شوند.

هنگامی که یک فرد مبتلا به آلرژی به بادام زمینی در معرض بادام زمینی قرار می گیرد، پروتئین های موجود در بادام زمینی به آنتی بادی های خاص  ساخته شده توسط سیستم ایمنی بدن فرد متصل می شود.

قرار گرفتن بعدی در معرض پروتئین بادام زمینی، معمولاً از طریق خوردن خوراکی، دفاع ایمنی فرد را تحریک می کند و منجر به علائم واکنش می شود که می تواند خفیف یا بسیار شدید باشد.

آلرژی به بادام زمینی تنها آلرژی غذایی است که درمان آن توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده  پالفورزیا تایید شده است.

پروتکل‌های درمانی دیگری در حال حاضر برای بهبود تحمل فرد نسبت به پروتئین بادام‌زمینی، مانند ایمونوتراپی خوراکی بادام‌زمینی، مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما این پروتکل‌ها مورد تایید نیستند.

بادام زمینی با آجیل درختی (مانند بادام، بادام هندی، پسته، گردو، اسپند و غیره) که روی درختان رشد می کنند، یکسان نیست. (اگرچه تقریباً 40 درصد از کودکان مبتلا به آلرژی به آجیل درختی به بادام زمینی حساسیت دارند.)

بادام زمینی در زیر زمین رشد می کند و بخشی از یک خانواده گیاهی متفاوت، حبوبات است. نمونه های دیگر حبوبات عبارتند از لوبیا، نخود، عدس و سویا. حساسیت به بادام زمینی به این معنی نیست که شما شانس بیشتری برای حساسیت به حبوبات دیگر دارید.

با این حال، آلرژی به لوپین، حبوبات دیگری که معمولا در آشپزی وگان استفاده می شود، می تواند در بیماران مبتلا به آلرژی به بادام زمینی رخ دهد.

آلرژی به بادام زمینی تا 2٪ از جمعیت کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد و بسیاری از آنها این حساسیت را تا بزرگسالی نیز منتقل می کنند.³

زندگی با آلرژی به بادام زمینیواکنش های آلرژیک به بادام زمینیئ آیا کودک من از آلرژی به بادام زمینی رشد خواهد کرد؟